<دست های اصلی پشت سر تکفیری ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دست های اصلی پشت سر تکفیری ها
نوشته شده در 21 / 3 / 1393
بازدید : 1127
نویسنده : کامران وزیری

کشورهای سرشناس اروپایی با طرح ریزی آمریکا و حمایت های جدی عربستان و دیگر همراهان عربی ریاض،  از ابتدای بحران سوریه کمک های اطلاعاتی، تسلیحاتی و رسانه ای خود را در حمایت از تکفیری ها به کار گرفتند تا حکومت سوریه را به ریاست بشار اسد برانداخته و جبهه مقاومت اسلامی منطقه را با ضربه سنگینی متوقف کنند.

از این رو از آغاز بحران سوریه در سال 2011 تاکنون، از هیچ کوششی جهت تجهیز عناصر تکفیری فروگذار نکردند و از اعلام آشکار آن نیز ابایی نداشتند، چرا که وسعت حمایت ها به گونه ای بود که جایی برای انکار نمی ماند.

این کمک ها شامل جذب تکفیری ها از سراسر دنیا به کشورهای همسایه سوریه، سازماندهی آن ها و فرستادن به سوریه از طریق ترکیه، لبنان، اردن و از راه مرزهای عراق بود و در ادامه انواع کمک های نظامی - تسلیحاتی و اطلاعاتی توسط آمریکا ، عربستان، رژیم صهیونیستی ، انگلیس ، فرانسه و... و آموزش نظامی تروریست ها در اردن و ترکیه دنبال شد.

این موضوع برخاسته از راهبرد کلانی است که بر اساس آن دشمن تراشی و ایجاد دشمن فرضی یکی از لازمه های برنامه توسعه طلبانه غرب و به ویژه آمریکا است. راهبرد دشمن سازی آمریکا با دیدگاه اندیشمندانی مثل ماکیاولی و اشتراوس مطابقت دارد که معتقدند اگر تهدید خارجی وجود نداشته باشد، باید آن را ساخت.

در واقع استراتژی کلان آمریکا در دوران پس از یازدهم سپتامبر که از تفکرات محافظه کارانه نشأت گرفته و طی دو دهه گذشته تدوین گشته است، سه ویژگی مهم دارد: ضدچندجانبه گرایی تهاجمی، جنگ سالاری و مطلق گرایی اخلاق و هنجارهای آمریکایی.

شواهد و مستندات حمایت ها

حمایت جبهه غربی- عربی ار تکفیری ها در سوریه و دیگر نقاط اسلام که با طرح های پنهانی آمریکایی ها برای زدن ضربه مهلک به اسلام و مسلمین دنبال می شود، با همه پرده پوشی های غرب، دارای شواهد و مستندات زیادی است.

مرور این شواهد نشان می دهد که هدف اصلی آمریکا و همراهان غربی وی از این اقدامات، تخریب وجهه اسلام، ایجاد تفرقه در دنیای اسلام و تقویت مواضع خود در منطقه خاورمیانه است، در حالی که برخی کشورهای عربی منطقه بدون درک این اهداف تبدیل به پیاده نظام آمریکائی ها شده اند.

خیلی قبل تر از این تحولات، در سال 1991، کتابی از پروفسور گراهام، استاد علوم سیاسی در دانشگاه استنفورد که توسط جروج الکساندر ویرایش شده، استدلال کرد که ایالات متحده و متحدان آن از حامیان اصلی تروریسم در سراسر جهان هستند.

در واقع، ایالات متحده جوخه های مرگ در آمریکای لاتین، عراق و سوریه ایجاد کرده و به گفته نویسنده کتاب، شعار امروز جنگ علیه تروریسم تنها نگاه ریاکارانه ایالات متحده به بقیه جهان است.

همچنین نوام چامسکی، متفکر منتقد آمریکایی،  تصریح می کند: دولت اوباما گسترش دهنده تروریسم است و آن را در سراسر جهان انجام می دهد. به گفته چامسکی بزرگترین عملیات تروریستی که در زمان اوباما یا شاید در تاریخ صورت گرفته، ترور غیرنظامیان و کودکان بوسیله هواپیماهای بدون سرنشین، است.

چامسکی حملات بی رویه هواپیماهای بدون سرنشین را جنایات جنگی از طرف امریکا می داند. چامسکی می افزاید؛ ترور زیر نفوذ ایالات متحده در جهان سوم، و ده کشور آمریکای لاتین متمرکز شده است. چامسکی معتقد است افزایش جهانی ترور دولتی، نتیجه سیاست خارجی آمریکا بوده است.

این نظریات امروزه در صحنه سوریه اثبات شده است. بی بی سی چندی پیش فاش ساخت که غربی‌ها در اردن، همسایه سوریه، شورشیان سوریه را آموزش می‌دهند، و علاوه بر آن، اسلامگرایان اردنی هم توجه بیشتری به درگیری‌های سوریه نشان می‌دهند.

بی بی سی می افزاید:آمریکا رسما واکنشی به ادعای دخالتش در آموزش این نیروها نشان نداده، و تأکید کرده که کمک‌هایش به ارتش آزاد سوریه اکیدا "غیر کشنده" است. اما دور از دوربین‌ها و موضع‌گیری‌های رسمی، مقامات هر دو کشور تلویحا وجود اردوگاه‌های آموزشی و حضور مربیان آمریکایی را تأیید کرده اند.

اوایل ماه آوریل سال گذشته نیز روزنامه واشنگتن پست خبر داد که با توجه به پیشروی‌های شورشیان (منظور همان نیروهای تکفیری و تروریستی است)، در مناطق جنوبی سوریه، قرار است آموزش‌ها با سرعت بیشتری دنبال شوند. منابع اطلاعاتی غربی گفته اند که ممکن است شرکت‌های امنیتی خصوصی آمریکایی آموزش شورشیان را برعهده بگیرند.

یک منبع آگاه امنیتی نیزکه جریان تحولات جنگ سوریه را پیگیری می کند چندی پیش در گفتگو با روزنامه لبنانی البناء اعلام کرد: کشورهای غربی در موضوع عملیات نظامی علیه ارتش سوریه تقسیم کار دقیقی را انجام داده اند.

وی تاکید کرد: در این راستا مسئولیت جمع آوری و ارائه اطلاعات راداری، داده های جاسوسی و شنود مکالمات بر عهده آلمانی ها است. انگلیسی ها نیز با استفاده از گروههای عملیاتی تحت امر خود اتاق عملیات علیه ارتش سوریه در مرزهای اردن را مدیریت می کنند.

آمریکایی ها نیز مسئول مدیریت عملیات نظامی در مناطق شمالی سوریه که هم مرز با ترکیه را برعهده دارند. این منبع مطلع افزود:

فرانسوی ها نیز با استفاده از نیروهای ورزیده اطلاعاتی خود مراکز نظامی و حمایت لجستیک از گروههای مسلح در جبهه غربی سوریه هم مرز با لبنان را برعهده گرفته اند و یکی از عملیات های مهم آنها ترور سران ارشد نظامی ارتش سوریه در جریان انفجار دفتر امنیت ملی سوریه بود.

"سیمور هرش" روزنامه نگار برجسته آمریکایی نیز درباره دخالت همراهان منطقه ای آمریکا در تحولات سوریه اعلام کرد: سرویس اطلاعاتی ترکیه اصلی ترین نقش را در جریان متهم جلوه دادن ارتش سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی داشته است.

وی در مقاله ای در مجله "London Review" اعلام کرد: در زمانی که ارتش سوریه موفقیت های بسیاری در رویارویی با گروههای مسلح به دست آورده بود، سرویس های اطلاعاتی ترکیه به این فکر افتادند که با متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی موجبات حمله نظامی آمریکا به سوریه را به وجود آورند.

وی همچنین از نقش ترکیه در وقوع حمله شیمیایی در منطقه الغوطه شرقی و انتقال گاز سارین از ترکیه به سوریه برای استفاده توسط گروههای مسلح پرده برداشته است.

جالب این که جدیدترین سند در این موضوع این روزها از زبان اخضر ابراهیمی بیان شد. فرستاده سابق سازمان ملل متحد در امور سوریه، دیروز برای اولین بار گروه‌های مسلح را مسؤول حمله شیمیایی به شهر حلب دانست و گفت، رژیم صهیونیستی بزرگترین برنده جنگ در سوریه است.

وی اظهار داشت: شبه نظامیان مسلح در مارس سال 2013 در یکی از حملات به حلب از سلاح شیمیایی استفاده کردند. به نظر می رسد در خان العسل در شمال برای اولین بار از سلاح شیمیایی استفاده شد و این احتمال وجود دارد که مخالفان از آن استفاده کرده باشند.

علاوه بر حمایت های مالی، نظامی و اطلاعاتی غرب، کشورهای منطقه همسو با غرب، حضور نیرویی نیز در سوریه داشته و در این باره روزنامه المنار لبنان نیز به نقل از یک مرکز آمریکایی در گزارشی از سرازیر شدن حدود 250 هزار تروریست خارجی از جمله ده ها نظامی ترک به سوریه برای جنگ با ارتش این کشور پرده برداشته است.

از این تعداد حدود 60 هزار نفرشان به هلاکت رسیدند و بیش از 80 هزار تروریست دیگر گریخته‌ و بیش از 12هزار تروریست نیز مفقود شده اند و حدود 300 سرباز ترک نیز جزء کشته‌ها در سوریه هستند.

طی این سال ها برنامه ریزی و حمایت های جبهه غربی - عربی جهت براندازی نظام سوریه، سبب شد تا عناصر تکفیری و تروریستی از سراسر جهان در سوریه گرد هم آیند و این کار جز با حمایت تمام عیار کشورهای قدرتمند غربی و اعراب سرمایه دار وابسته به آمریکا میسر نمی شد.

در این باره پایگاه اینترنتی روزنامه المنار اعلام کرد:

نتایج تحقیق یک مرکز آمریکایی در منطقه کلمبیا نشان می‌دهد از آغاز رویدادهای سوریه تا سی و یکم دسامبر سال گذشته میلادی 248 هزار جنگجوی خارجی در نبرد در سوریه شرکت کرده اند که از این رقم 58 هزار جنگجو کشته شده اند و 82 هزار جنگجو نیز سوریه را ترک کرده اند و 12 هزار جنگجو نیز مفقود شده اند و 96 هزار جنگجوی خارجی نیز همچنان در کنار جبهه النصره ، گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام ( داعش ) و دیگر گروههای مسلح در سوریه می جنگند.

این تحقیق نشان می دهد بزرگترین تجمع جنگجویان خارجی در تاریخ در سوریه اتفاق افتاده است و از 87 ملیت جهان برای جنگ به این کشور سرازیر شده اند.

در این گزارش آمریکایی آمده است بیشترین رقم جنگجویان خارجی که در یک زمان در سوریه حضور داشته‌اند، اکتبر سال 2013 میلادی بوده است که 143 هزار جنگجو همزمان در سوریه حضور داشته‌اند، اما پس از این تاریخ این رقم به سرعت در حال کاهش بوده است.

در تحقیق این مرکز آمریکایی آمده است: تعداد جنگجویان خارجی از اروپا و آمریکا که در سوریه حضور داشتند 12760 نفر بوده است که 2083 نفر آنها بازگشته اند و از 574 نفر آنها سلب تابعیت شده است. این مرکز آمریکایی تصریح کرده است عربستان از نظر تعداد جنگجو در سوریه رتبه اول را با 19700 نفر داراست که حدود 4000 هزار نفر آنان کشته شدند.

در این میان رژیم صهیونیستی نیز نقش خود را بازی می کند. روزنامه انگلیسی زبان نشنال، گزارش داد: دست کم سه گروه مختلف تروریست در سوریه به طور مرتب با مقام های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در تماس اند. این روزنامه به نقل از یک گروه تروریستی در جنوب سوریه نوشت، همه گروه ها بیش از یک بار کمک های مالی رژیم صهیونیستی را به ارزش صدها هزار دلار دریافت کرده اند .

روزنامه "گاردین" چندی پیش در مطلبی با عنوان "آمریکا به نمایندگان ائتلاف مخالفان سوریه، ماهیت نماینده دیپلماتیک خارجی در واشنگتن می دهد"؛ از طرح این کشور برای ارائه کمک 27 میلیون دلاری به مخالفان سوریه خبر داد.

در این گزارش آمده بود که "ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این ارتباط گفت که دولتش درحال رایزنی و همکاری با کنگره آمریکا برای اختصاص 27 میلیون دلار کمک درقالب تجهیزات غیر مرگباربرای مخالفان سوریه است.

بدون تردید اینها بخشی از کمک های نظامی و اطلاعاتی غرب به تروریست های سوری می باشد که با هدف تفرقه در صفوف مسلمین صورت می گیرد، با یان حال ترفند بشری علیه دنیای اسلام دوام زیادی نیاورده و این روزها نه تنها نشانه های شکست این برنامه ها عیان شده است، بلکه تکفیری های وابسته به غرب به خطری جدی برای اروپا و کشورهای حامی خود در منطقه تبدیل شده اند.

پیامدهای حمایت غرب از تکفیری ها

اکنون پس از انتخابات ریاست جمهوری سوریه و رأی بالای مردم به بشار اسد، روند آرامش و ثبات سیاسی در سوریه و تسلط کامل ارتش سوریه بر کل مناطق این کشور تسریع شده است. در این شرایط اگرچه برخی از این گروهها ممکن است برای خرابکاری و تخریب همچنان در سوریه بمانند، اما برخی دیگر که آهنگ برگشت به کشور متبوع خود یا کشورهای همسایه را داشته باشند می توانند خطری برای امنیت آن کشورها از جمله کشورهای غربی- که اتباع زیادی از آنها در سوریه حضور  دارند - باشند.

چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار چند روز پیش امیر کویت، درباره‌ عواقب حمایت از تفکر تکفیری به حامیان آن‌ها هشدار دادند.

این واقعیت انکار ناپذیری است که خود کشورهای حامی این گروهها و غرب نیز به آن اذعان نموده اند. در این باره پایگاه اطلاع رسانی روزنامه انگلیسی ˈفایننشال تایمزˈ نوشت: تکفیری های تبعه انگلیسی که به سوریه رفته اند و در حال بازگشت به کشور هستند؛ تهدید امنیتی جدیدی برای انگلیس و اروپا هستند.

جدیدترین سند این که «روزنامه ایندیپندنت آن ساندی» در هفته گذشته گزارشی از خطرات بازگشت گروه های تروریستی که در جنگ سوریه مشارکت دارند منتشر کرد و از هشدارهای پلیس بین الملل(اینترپل) درباره این باره خبر داد.

بر اساس این گزارش، اینترپل نام کشور انگلیس را به عنوان کشوری که با خطرات بسیار زیادی از سوی بازگشت چنین جنایتکارانی مواجه است اعلام کرد و افزود: انگلیس سال گذشته با ده‌ها نقشه تروریستی مواجه بود؛ این کشور اکنون در میان سایر کشورهای اروپایی «هدف اصلی» برای انجام اقدامات تروریستی به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، اوضاع در فرانسه حتی به مراتب وخیم تر از انگلیس است و این کشور در میان 28 کشور اتحادیه اروپا، رتبه اول را از نظر خطراتی که از سوی این تروریست ها متوجه آن استبه خود اختصاص داده است.

این روزنامه در ادامه از قول«راب واین رای» رئیس اینترپل نقل می کند که :«بحران سوریه بعد جدیدی به تهدیدات موجود خواهد داد؛ چرا که باعث خواهد شد تا گروه های جدیدی برای انجام عملیات تروریستی به سمت اروپا کشیده شوند.»

در ادامه این گزارش می خوانیم: گزارش اینترپل نشان می‌دهد که سوریه مقصد مورد نظر افرادی که قصد دارند تا به صفوف افراد تکفیری در سوریه بپیوندند ، تا زمانی که جنگ داخلی در این کشور جریان دارد ، باقی خواهد ماند... تعداد تروریست های خارجی در میان مسلحان سوریه تا پایان سال 2013 به هزار نفر افزایش یافت و این درحالی است که بسیاری از آنها انگلیسی هستند. از این تعداد نیز 20 تن کشته شده‌اند.

این روزنامه در پایان نوشت: «اینترپل همچنین هشدار داده است که برخی از سازمان های غیردولتی از پوششی برای تبلیغات به منظور جذب جوانان در صفوف تروریست‌های مسلح سوریه از طریق ترکیه که به گذرگاهی برای تروریست ها تبدیل شده است، استفاده می‌کنند.»

همچنین «جیل دوکر شوف» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم، چندی قبل تأکید کرد: « اروپا با یک خطر جدی و بی سابقه تروریستی مواجه است» وی افزود:

بیش از دو هزار اروپایی ، بیش از 5 هزار تبعه از شمال آفریقا ، 500 تن از بالکان ، هزاران تبعه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در سوریه بسر می برند و حدود 20 تا 30 سرکرده القاعده از پاکستان به سوریه منتقل شده اند.

از دیگر پیامدهای حمایت از این گروهها زیر سوال رفتن غرب در شعار مبارزه با تروریسم می باشد چرا که کمتر تحلیل گری است که به خوی درندگی این گروهها اذعان نداشته باشد و چگونگی حمایت غرب از این گروهها برای ایجاد دموکراسی در سوریه مساله ای است که برای افکار عمومی جهان بدون جواب مانده است.

رشد افراطی گرایی و دامن زدن به مباحث فرقه ای از دیگر پیامدهای حمایت از این گروهها می باشد ، کما اینکه روزنامه روسی راشاتودی از قول اندیشکده آمریکایی رند در گزارشی با اشاره به تحولات خاورمیانه به ویژه بحران سوریه می نویسد:

در سه سال اخیر به موجب تحولات بین المللی به ویژه اضاع خاورمیانه افراط گرایی و میل به دست زدن به اقدامات نظامی در نقاط مختلف جهان 50 درصد رشد داشته است.

این گزارش بر اساس اخبار و آمارهای موجود درباره فعالیت گروه های افراطی تهیه شده و همچنین از تهدیداتی که این گروه ها می توانند برای آمریکا ایجاد کنند سخن می گوید."ست جونز" فردی که این گزارش را برای موسسه رند آماده کرده درباره آن می گوید :

به نظر می رسد زمینه ای مناسب برای رشد گروه های افراطی به وجود آمده است و به موجب تهدیدهایی که این گروه ها ایجاد می کنند آمریکا نمی تواند از کانون های بحران که در شمال آفریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا وجود دارند خارج شده و یا آنکه حضور خود را در این مناطق افزایش بدهد.

خلاصه این که راهبرد دشمن سازی آمریکا که در چارچوب آن تکفیری ها را به خدمت گرفته و آنان را در جهان اسلام فعال کرده است تا هم در مقابل خصم - که جبهه مقاومت اسلامی است- حضور خود را توجیه کند و هم در سال های بعد به بهانه مقابله با تروریسم تکفیری، جدالی دیگر در جهان اسلام راه بیندازند، کل حیات و ثبات سیاسی اروپا و کشورهای وابسته منطقه را در خطر قرار داده و سران اروپا  و اعراب تابع آمریکا- یعنی قربانیان فردای تروریسم تکفیری- باید فکر جدی برای این آتش بازی های کاخ سفید داشته باشند.

حسن احمدی


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بیانات مقام معظم رهبری , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: تکفیری ها , بلای جان اسلام , زاییده حکام مرتجع عرب ,



مطالب مرتبط با این پست
.
هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم!!!؟
صالحی خبر داد: دستگیری 4 خرابکار در یکی از تاسیسات هسته‌ای
مقابله ناوگروه ارتش با دزدان دریایی در ربایش و انهدام کشتی تجاری ایرانی
دولت آمریکا از لسان مقام معظم رهبری
واکنش داوود اغلو به خبر همکاری ترکیه با ایران درباره جاسوسان موساد
تصویر دیده نشده آیت‌الله خامنه‌ای در سفر به چین
عربستان سطح روابط خود را با آمریکا محدود می‌کند
توصیه های سی‎ان‎ان به اوباما؛آمریکا واقع بین باشد/ گام های مثبت ایران را با اقدام متقابل پاسخ دهید
بشاراسد: شرایط موفقیت کنفرانس ژنو 2 !؟
برژینسکی: دوران سلطه آمریکا بر جهان به پایان رسیده است.
اموال بلوکه شده ایران در آمریکا چقدر است؟
تنش در روابط ترکیه و آمریکا؛تحویل هواپیماهای جاسوسی لغو شد/ترکیه به ایران نزدیک می شود
رویترز خبر داد:تشدید اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر ایران
بشار اسد در موضع قدرت است / ادامه حمایت اکثریت مردمی از نظام سوریه
سوریه را ایران اداره می کند نه اسد!!!
عکس/ گدای اسرائیلی
از آمریکا می‌ترسید؟
آلمان و فرانسه خواستار امضای توافقنامه «جاسوسی نه» با آمریکا شدند
توطئه سعودی - قطری برای کودتا علیه دولت عراق و ترور نوری المالکی
ایران گزارشگر ویژه حقوق بشر را به رسمیت نمی شناسد/ گزارش فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است
تلاش کاخ سفید به‌منظور متقاعد کردن سنا برای تعویق تحریم‌ها علیه ایران
16 تن از اشرار در زاهدان به دار آویخته شدند/ پاسخ دندان شکن دستگاه قضا به مخلان امنیت
اعتراض ۱۹کشور جهان به جاسوسی آمریکا
کباب ترکی در سوگ پدرش!/عکس
ریگی شماره 2 را بشناسید/عکس



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: